Toulouse : pour l’occitan Place du Capitole le 17 février

PAS D’OCCITANIE SANS L’OCCITAN !

PAS D’OCCITÀNIA SENSE OCCITAN !

« Una lenga val ben una catedrala » – Joan Bodon

Lo ministre de l’educacion nacionala, J.-M. Blanquer, e lo rectorat de Tolosa decidiguèron de copar l’ensenhament de l’occitan :

– al nivèl nacional, suprimisson tot interès l’occitan al bac e empachan l’occitan d’accedir al meteis estatut avantatjós Latin – Grèc

– al nivèl academic, suprimisson los mejans donats abans als establiments per l’occitan. Fauta de mejans sufisents plan pauc de corses se mantendràn.

Las decisions de l’Estat son en contradiccion amb de nombroses engatjaments qu’a pres amb las collectivitats localas. La França se plaça dins l’illegalitat en escarnissent lo còdi de l’educacion e tanben la constitucion de la republica.

L’occitan es un dels elements fondador de l’identitat de nòstra region. Per plan conéisser e comprene nòstres territòris, podèm ignorar la lenga e la cultura millenàrias que pòrtan. Doblidar l’occitan es pas un signe de modernitat, mas una pèrda de substància. Dempuèi mai de 40 ans, las pòrtas dels establiments escolars de l’acadèmia de Tolosa se son pauc a pauc dubèrtas a l’ensenhament de l’occitan dins l’encastre d’una continuïtat de remarcar.

Fàcia a la regression plan violenta en camin, lo Clusèl, lo Centre Regional dels Ensenhaires d’Occitan de Tolosa (CREO), la FELCO, l’IEO, las Calandretas, la Convergéncia occitana e d’autras associacions occitanas apèlan massissament, totas las e tots los que estacats coma eles al respècte de la diversitat culturala e lingüistica dels nòstres territòris, a una politica volontarista e ambiciosa per l’occitan e a son plen desvolopament dintre l’escòla, a manifestar :

DIMENGE 17 DE FEBRIÈR DE 2019,

14 H, A TOLOSA, PLAÇA DEL CAPITÒLI

Mobilizem-nos per salvar l’ensenhament de l’occitan !

============================

PAS D’OCCITÀNIA SENSE L’OCCITAN !

PAS D’OCCITANIE SANS L’OCCITAN !

« Una lenga val ben una catedrala » – Joan Bodon

Le ministre de l’éducation nationale, J.-M. Blanquer, et le rectorat de Toulouse ont décidé de détruire lâchement l’enseignement de l’occitan :

– au niveau national, on supprime tout intérêt à l’option occitan au bac et on empêche l’occitan d’accéder au même statut avantageux du Latin-Grec

– au niveau académique, on supprime les moyens donnés auparavant aux établissements pour l’occitan. Faute de moyens suffisants très peu de cours survivront.

Les décisions de l’État sont en contradiction avec de nombreux engagements qu’il a pris avec les collectivités locales. La France se place dans l’illégalité en bafouant le code de l’éducation et même la constitution de la république.

L’occitan est un des éléments fondateur de l’identité de notre région. Pour bien connaître et comprendre nos territoires, on ne peut ignorer la langue et la culture millénaires qu’ils portent. Oublier l’occitan n’est pas un signe de modernité mais une perte de substance.

Depuis plus de 40 ans, les portes des établissements scolaires de l’académie de Toulouse se sont progressivement ouvertes à l’enseignement de l’occitan dans le cadre d’une continuité remarquable.

Face à la régression très brutale en cours, lo Clusèl, le Centre Régional des Enseignants d’Occitan de Toulouse (CREO), la FELCO, l’IEO, les Calandretas, la Convergéncia occitana et d’autres associations occitanes appellent massivement toutes celles et tous ceux qui, attachés comme eux au respect de la diversité culturelle et linguistique de nos territoires, à une politique volontariste et ambitieuse pour l’occitan et à son plein développement au sein de l’école, à manifester :

DIMANCHE 17 FÉVRIER 2019, 14 H,

À TOULOUSE, PLACE DU CAPITOLE

Mobilisons-nous pour sauver l’enseignement de l’occitan !